حوت 16, 1402 12:17 Asia/Kabul
  • فرمانده کل ارتش ایران: مهمترین وظیفه نیرو‌های مسلح ارتقای توان رزمی است
    فرمانده کل ارتش ایران: مهمترین وظیفه نیرو‌های مسلح ارتقای توان رزمی است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت، مهمترین وظیفه نیرو‌های مسلح ایران ارتقای توان رزمی و آمادگی رزمی است و تا امروز آن را به خوبی انجام داده است.

به گزارش رادیو دری، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق و رونمایی از دستاورد‌ها و سامانه‌های دفاعی جدید نیروی دریایی ارتش در بندرعباس درسخنانی افزود: تجهیزات به‌روز و کارآمد که به دست توانمند جوانان مومن، دانشمند و ماهر طراحی و آماده سازی شده است، توسط همین جوانان حاضر در میدان، در پهنه دریا‌ها و اقیانوس‌ها به کار گرفته می‌شود.

امیر سرلشکر موسوی افزود: همه این اقدامات مانند آموزش، نگهداری، تعمیر، تمرینات و رزمایش‌ها برای ایفای نقش بهتر نیرو‌ها در زمان و مکان مناسب در ماموریت‌ها است و دلیرمردان نیروی دریایی راهبری ارتش دست در دست برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا امروز توانسته اند این ماموریت را در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند، باب المندب، دریای سرخ و اقیانوس‌ها به بهترین شکل و با افتخار به سر انجام برسانند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در سال‌های اخیر موفق شد با اعزام ۹۷ ناوگروه به اقیانوس ها، با سرافرازی پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در اهتزاز نگهدارد و با حفظ امنیت شناور‌های تجاری و نفت‌کش‌ها، از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

امیر موسوی همچنین یادآور شد که در دو سال گذشته ماموریت ناوگروه ۷۵ در اقیانوس اطلس و ناوگروه ۸۶ که با توکل، دانش، شجاعت، صبوری، مهارت و قدرت، از سه اقیانوس و از تنگه‌های راهبردی گذشت و کره زمین را دور زد، تاثیرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، پزشکی و نظامی بر جای گذاشت.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همه این افتخارات به برکت نظام جمهوری اسلامی و فرماندهی و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و روحیه ولایی عزیزانمان در نیروی دریایی راهبری جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

لازم به یادآوری است که ایران با دارا بودن حدود یک هزار فروند کشتی، بزرگترین قدرت تجارت دریایی در منطقه غرب آسیا است و بیش از یک سوم کشتی‌های این منطقه را به خود اختصاص داده است. 

عملیات و حضور نیروهای دریایی ایران، نماد توانایی، قدرت و آمادگی نیروهای مسلح کشور برای مقابله با تهدیدها و تنش آفرینی آمریکا و دولت‌های غربی است که از هر فرصتی برای ایجاد بحران و ناامنی در منطقه استفاده می کنند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در آب‌های بین المللی و اقیانوس‌ها توانایی‌های عملیاتی و تاکتیکی خود را به نمایش می گذارد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران: الحاق "پهپاد‌های کرار" موجب ارتقای توان پدافند هوایی می‌شود

کلیدواژه