قاسمی: ایران اجازه ورود به حوزه های منع شده برجام را نمی دهد
(last modified 1396-06-05T10:24:48+00:00 )
سنبله 05, 1396 14:54 Asia/Kabul
  • قاسمی: ایران اجازه ورود به حوزه های منع شده برجام را نمی دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: ایران هیچگونه اجازه ای را به دیگران برای ورود به حوزه های منع شده در تفاهمات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نمی دهد .

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما،  گفت: آمریکا نمی تواند خواسته هایش را به آژانس بین المللی انرژی اتمی تحمیل کند، گرچه ایران هشدارهای لازم را به آژانس داده و توصیه های لازم را انجام داده است.

قاسمی، درباره مذاکرات «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل با «یوکیوآمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران، افزود: آمریکا با روش های بی حاصل در پی ادعای همکاری نکردن ایران با آژانس و نقض برجام است، اما هوشمندی ایران این بهانه را از دست آنان گرفته است. 

وی با تأکید بر دفاع آژانس بین المللی انرژی اتمی از استقلال و جایگاه این نهاد بین المللی در برابر خواسته های غیرمنطقی آمریکا، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با خردمندی، سیاست هایش را در قبال برجام ادامه خواهد داد و در نقض آن پیش قدم نخواهد شد و سعی می کند که از آن صیانت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خطاب به اعضای اروپایی گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه و آلمان) تأکید کرد : آنان باید با سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا مقابله کنند و اجازه ندهند که یک کشور بخواهد یک سویه در مسیر تضعیف برجام گام بردارد.

«نیکی هیلی» Nikki Haley نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه 23 اوت پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی خبری، مدعی شد: برجام هیچ تمایزی میان بازدید از سایت های نظامی و غیرنظامی ایران قائل نشده است.

 

کلیدواژه