تاکید روحانی بر توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برجام و مبارزه با تروریسم
(last modified 1396-07-11T13:59:44+00:00 )
میزان 11, 1396 18:29 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برجام و مبارزه با تروریسم
    تاکید روحانی بر توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برجام و مبارزه با تروریسم

رییس جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و مبارزه با تروریسم را سه محور مهم در سیاست خارجی ایران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در دیدار «دنیس اودونوان» Denis O'Donovan  رییس مجلس سنای ایرلند در تهران، با بیان اینکه ایران به توافق هسته‌ای پایبند است گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هشت گزارش خود بر پایبندی کامل ایران به تعهداتش تأکید داشته و همانگونه که بارها اعلام شده است، ایران هرگز آغازکننده نقض توافق نخواهد بود .

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز مشکلات منطقه رو به کاهش بوده و گروه‌های تروریستی که در عراق، سوریه و لبنان فعال بودند، بسیار تضعیف شده‌اند، افزود: همه باید در برابر تروریسم همصدا و یکپارچه عمل کنند زیرا تروریسم تهدیدی برای همه جهان بشمار می‌رود.

روحانی با بیان اینکه اراده ایران بر توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه با کشورهای اروپایی از جمله ایرلند است اظهار کرد: تهران از گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی با دوبلین استقبال می کند.

«دنیس اودونوان» رییس مجلس سنای ایرلند نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح مناسبات سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان تهران و دوبلین اظهار کرد: گسترش روابط و همکاری های همه جانبه ایرلند با ایران به نفع دو ملت است.

دنیس اودونوان با بیان اینکه برجام باید با ثبات به روند اجرای خود ادامه دهد گفت: کشورهای اروپایی بر این باورند که برجام نباید از مسیر اجرای تعهدات منحرف شود، زیرا هیچ کس از انحراف برجام سود نخواهد برد.

رییس مجلس سنای ایرلند با تأکید بر اینکه ایران به عنوان کشوری باثبات و قدرتمند در منطقه‌ای پرآشوب، تلاش‌های ارزنده ای در مبارزه با تروریسم انجام داده است، تاکید کرد: تروریسم هیچ حاصلی جز بی‌ثباتی برای بشریت به همراه ندارد و ایران باید به عنوان مرکز قدرت مبارزه با تروریسم، به نقش آفرینی سازنده خود در راستای ثبات و آرامش منطقه ادامه دهد.

 

کلیدواژه