ولایتی : تشکیل هیات نظارت بر اجرای برجام / برای ایران همه گزینه ها روی میز است
(last modified 1396-07-18T10:49:50+00:00 )
میزان 18, 1396 15:19 Asia/Kabul
  •  ولایتی : تشکیل هیات نظارت بر اجرای برجام / برای ایران همه گزینه ها روی میز است

عضو هیات نظارت بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در ایران گفت: عصر امروز(سه شنبه) هیات نظارت بر اجرای برجام ایران تشکیل جلسه خواهد داد.

«علی اکبر ولایتی» عضو هیات نظارت بر اجرای برجام در ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتیجه مذاکرات اعضای هیات نظارت بر اجرای برجام پس از جلسه اعلام خواهد شد.

ولایتی همچنین در واکنش به مواضع اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخصوص برجام افزود: برای ایران همه گزینه ها روی میز است و طرف مقابل بداند که هر کاری کند پاسخ متقابل را دریافت خواهد کرد.

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام در ایران تصریح کرد: سپردن اختیار آمریکا به فردی غیرقابل پیش بینی و غیرمنطقی در گفتار، به ضرر خود آمریکایی ها است.

ولایتی درباره احتمال تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جانب آمریکا گفت: آمریکایی ها کوچک تر از آن هستند که کاری علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دهند.

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام در ایران تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماینده تمام مردم ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا در منطقه است و بدون تردید اگر حمایت های این نهاد نبود، امروز تروریست های داعش بر سوریه و عراق حاکم بودند.

ولایتی خاطرنشان کرد: تمام مردم ایران یکپارچه در حمایت از تمامیت ارضی کشور، نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد اسلامی و هویت ایرانی متحد هستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماد این مقاومت است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است، اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می کند.

 

کلیدواژه