استحکام و اجرای برجام تسهیل کننده گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران است
(last modified 1396-12-02T12:29:06+00:00 )
حوت 02, 1396 16:59 Asia/Kabul
  •  استحکام و اجرای برجام تسهیل کننده گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، استحکام و اجرای برجام را تسهیل کننده گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران عنوان کرد و گفت: باید همه طرف ها به تعهداتشان در برجام پایبند باشند و به آنها عمل کنند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «آلفونسو داستیس»  وزیر امور خارجه اسپانیا در تهران، با اشاره به اینکه پس از امضا و اجرای توافق هیچ دلیلی برای چانه زنی مجدد و مذاکره وجود ندارد، افزود: ایران تا زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل کند، به آن پایبند خواهد بود.

روحانی امنیت منطقه ای، پایان دادن به کشتار مردم و درگیری‌ها در یمن و مبارزه با تروریسم را از مسائل مهمی دانست که می تواند زمینه ساز همکاری های مثبت ایران با اتحادیه اروپا باشد و اظهار کرد: همه باید کمک کنند تا اوضاع وخیم یمن هرچه سریعتر پایان یابد و مرزهای این کشور برای ارسال کمک های انسان دوستانه هموار شود.

«آلفونسو داستیس» نیز در این دیدار ایران را کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه عنوان کرد و با تاکید بر حمایت کامل اتحادیه اروپا از تداوم و برقراری برجام گفت: گسترش روابط با ایران برای اسپانیا و کشورهای ‏عضو اتحادیه اروپا حائز اهمیت است و بواسطه ادامه و استمرار برجام می‌توان روابط خود را مستحکم کرد.‏

داستیس با اشاره به لزوم مداخله کشورهای تاثیرگذار در منطقه برای پایان دادن به شرایط بحرانی انسانی در یمن افزود: همه کشورها باید به برقراری صلح، امنیت و ثبات منطقه اهتمام داشته باشند و در این راستا باید از هرگونه رقابت تسلیحاتی جلوگیری شود.

روحانی و داستیس همچنین در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده همکاری در ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات دو کشور تاکید کردند.

 

کلیدواژه