روحانی: راه درمان خشونت و نفرت پراکنی گفت و گو و مدارا است
(last modified 1397-07-03T04:56:23+00:00 )
میزان 03, 1397 09:26 Asia/Kabul
  • روحانی: راه درمان خشونت و نفرت پراکنی گفت و گو و مدارا است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: درمان نژادپرستی، بیگانه هراسی، خشونت و نفرت پراکنی را باید در گفت و گو، مدارا و مردم سالاری جستجو کرد.

«حسن روحانی» روز دوشنبه در اجلاس صلح برای بزرگداشت یکصدمین سالگرد تولد «نسلون ماندلا» که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، برگزارشد، افزود: «نلسون ماندلا» یکی از بزرگ مردان تاریخ معاصر بود که ایجاد صلح و دوستی را نه یک مصلحت بلکه ضرورتی قطعی می دانست و این راه را با شجاعت به دولتمردان واقعی نشان داده است.

رئیس جمهوری ایران، با بیان اینکه دولتمردان بزرگ بجای «دیوار»، «پل» می سازند، تصریح کرد: هر اندازه نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی باعث ایجاد دیوار میان ملت ها می شود، در عوض گفتگو، مدارا و همزیستی مسالمت آمیز باعث بنای پل و از میان برداشتن اختلافات و دودستگی ها می شود.

روحانی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر ابتکارهایی مانند «گفتگوی میان تمدن ها» و «جهان علیه خشونت و افراط گرایی» را در جهت تقویت چندجانبه گرایی و توسعه صلح و همکاری بین المللی مطرح و همچنان این مسیر را با جدیت دنبال می کند و دست همه رهبران صلح طلب و مداراجو را می فشارد.

رئیس جمهوری ایران، همچنین «نلسون ماندلا» را از دوستان نزدیک و وفادار به جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بعد از سرنگونی رژیم آپارتاید و استقرار مردمسالاری در آفریقای جنوبی، روابط ایران و آفریقای جنوبی وارد مرحله جدیدی شد و هر روز در حال گسترش است.

 

کلیدواژه