میزان 29, 1402 13:28 Asia/Kabul
  • شهادت بیش از ۲۲ خبرنگار در غزه
    شهادت بیش از ۲۲ خبرنگار در غزه

کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران اعلام کرد: از زمان آغاز درگیری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی دست کم ۲۲ خبرنگار کشته شده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران اعلام کرد، تا روز ۲۰ اکتبر، دست کم ۲۲ خبرنگار در میان بیش از۴ هزار قربانی از زمان آغاز درگیری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی  کشته شده‌اند.

کمیته بین المللی حمایت از خبرنگاران افزود: 18 خبرنگار فلسطینی، یک خبرنگار لبنانی و 3 خبرنگار رژیم صهیونیستی در این درگیریها کشته شده‌اند. همچنین گفته می‌شود 8 خبرنگار مجروح شده و سه نفر دیگر مفقود یا بازداشت شده‌اند.

این کمیته  تاکید کرد، خبرنگاران در سمت باریکه غزه با خطرهای فوق العاده زیادی برای پوشش بحران ناشی از حملات ویرانگر ارتش اسرائیل، قطع ارتباطات و قطع گسترده برق مواجه هستند.

در این گزارش آمده است، ۱۴ روز از حملات اشغالگران صهیونیستی به غیرنظامیان در باریکه غزه گذشته است و در این مدت ۴۱۳۷ فلسطینی شهید و بیش از ۱۳هزار نفر هم مجروح شدند.

وزارت بهداشت در غزه در بیانیه ای اعلام کرد که ۷۰ درصد شهدای غزه، زن، کودک و سالخورده هستند.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به  جنایات صهیونیست ها، از روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

شکست فاجعه بار صهیونیست‌ها، هلاکت بیش از هزار صهیونیست و از دست دادن برخی شهرک‌ها و مقرهای نظامی، باعث شده سران این رژیم در روزهای اخیر بارها غیرنظامیان و مردم بی گناه غزه را هدف قرار داده و با محاصره این شهر جنایت جنگی مرتکب شده اند.

بیش از ۶۰ درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند

تلاش برای یافتن کودکان غزه از زیر آوار بمباران‌ها

 

کلیدواژه