عقرب 30, 1402 15:58 Asia/Kabul
  • اعتراف باراک: تونل‌های زیر بیمارستان شفا را اسراییل ساخته است
    اعتراف باراک: تونل‌های زیر بیمارستان شفا را اسراییل ساخته است

نخست وزیر پیشین اسرائیل ادعای ساخت تونل زیر بیمارستان شفا غزه به دست نیروهای حماس را رد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ ایهود باراک در مصاحبه ای با کریستین امانپور خبرنگار شبکه سی ان ان افزود: تونل‌های زیر بیمارستان شفای غزه، کار دست مهندسان اسرائیلی بوده است.

بر این اساس، محلی که ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند میزبان مرکز فرماندهی حماس بوده، ساخت خود رژیم اسرائیل است و حماس نقشی در ساخت آن نداشته است.

سران رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه حماس با حفر تونل در زیر بیمارستان شفا، از این مرکز بهداشتی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، بیمارستان شفا در غزه را بمباران و اشغال کردند.

بیمارستان شفای غزه در زمان اشغال فلسطین از سوی بریتانیا، یکی از پادگان‌های ارتش این کشور بود و پس از آن دولت فلسطین آن را تبدیل به بیمارستان کرد.

بیماران و پزشکان در ۱۸ اکتبر بیمارستان شفا را در حالی ترک کردند که سه روز از حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان گذشته بود و ارتش رژیم صهیونیستی به آن‌ها فقط سه ساعت برای تخلیه فرصت داده بود.

این در حالی است که سربازان رژیم صهیونیستی بعضی از بیماران و همراهان آنان را  حین خروج از بیمارستان هدف تیراندازی قرار دادند.

هم اکنون ۲۵ کارمند بهداشت و ۲۹۱ بیمار از جمله ۳۲ نوزاد در وضعیتی وخیم در شفا باقی مانده و منتظر هستند تا مسیر عبور امن برای انتقال آن‌ها به دیگر بیمارستان‌های غزه باز شود.

کنعانی: حمله به بیمارستان شفا حاصل سکوت جامعه جهانی است

ارتش اسرائیل 200 فلسطینی را در بیمارستان شفا بازداشت کرد

کلیدواژه