جدی 27, 1395 08:12 Asia/Kabul
  • کمیسیون حقوق بشر اسلامی بحرین: نابودی رژیم آل خلیفه نزدیک است

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی بحرین یکشنبه شب، با تاکید بر این که نابودی رژیم آل خلیفه به شمارش افتاد است، گفت: آل خلیفه با اعدام جوانان انقلابی بحرین نشان داد، چه میزان از موازین حقوق بشر و مردم سالاری دور شده است.

"مسعود شجره"، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداو سیما ایران در لندن افزود: رژیم آل خلیفه با اعدام جوانان انقلابی بحرین نشان داد برای تامین منافع برخی دولت های غربی و رژیم صهیونیستی حتی از کشتن مردم خود ابا ندارد.

شجره، این سه جوان انقلابی  بحرینی و افرادی را که حاضرند برای آزادی و استقلال ملت و اعتلای حق، جان خود را فدا کنند مایه افتخار دانست.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی با اشاره به حمایت های برخی دولت های غربی از رژیم های سرکوبگر از جمله رژیم آل خلیفه و سکوت نهادهای بین المللی در قبال جنایات چنین رژیم هایی گفت: رفتارهای دوگانه غرب در مواجهه با مسائل حقوق بشر و دموکراسی با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

مسعود شجره افزود: جوانان بحرینی با شهادت خود نه تنها قیام انسانی مردم این کشور را گامی دیگر به پیش بردند بلکه چهره واقعی مدعیان دفاع از حقوق بشر و دموکراسی را آشکارساختند.

دولت عراق نیز در واکنش به  اعدام سه جوان انقلابی بحرین توسط رژیم آل خلیفه، این عمل شنیع را نقض آشکار حقوق بشر دانست.

رژیم آل خلیفه سحرگاه روز یکشنبه، "سامی‌ مشیمه"، "علی سنکیس" و "عباس سمیع" سه فعال بازداشت شده و مخالف بحرینی را با شلیک گلوله اعدام کرد. اتهام ساختگی این جوانان بحرینی حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه درحوت 1392 اعلام شده بود.

بحرین به عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا بنا بر اعلام منابع حقوق بشری دارای بیشترین زندانی سیاسی است.

 

کلیدواژه