دلو 10, 1395 14:01 Asia/Kabul
  •  هشدار مراجع عظام تقلید در خصوص جنایات حکام بحرین

مراجع عظام تقلید در قم ، جنایات رژیم آل خلیفه علیه شیعیان و علمای بحرین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "آیت الله حسین نوری همدانی" از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم (جنوب تهران) روز یکشنبه با تعطیل کردن جلسه درس خارج فقه خود، اقدام دولت بحرین در سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز مردمی و برخورد با "شیخ عیسی قاسم" روحانی سرشناس این کشور را محکوم کرد.

"آیت الله حسین نوری همدانی" تصریح کرد، رژیم آل خلیفه و آل سعود با حمایت صهیونیست ها و انگلیسی ها در مقابل شیعیان ایستادند ولی بدانند که در این اقدام، آنها دوام نمی آورند.

وی از مجامع جهانی خواست تا سکوت خود را در قبال جنایات آل خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین بشکنند و با دفاع از حقوق مردم این کشور شعار حقوق بشری خود را عملی کنند.

"آیت الله ناصر مکارم شیرازی" از دیگر مراجع عظام تقلید شیعیان هم در پایان درس خارج فقه خود در قم ، با هشدار به آل خلیفه درباره رفتارهای ظالمانه با شیعیان و علمای بحرین تصریح کرد، رژیم حاکم بر بحرین باید از سرنوشت شاه ایران و معمر قذافی در لیبی عبرت بگیرد و بداند که چنین روزی هم در انتظار آنها است.

طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هم روز یکشنبه با تعطیل کردن دروس خود با تجمع در مدرسه فیضیه اقدامات غیر انسانی حکام بحرین را محکوم کردند.

رژیم آل خلیفه در ژوئن 2016 شیخ "عیسی قاسم"،  را سلب تابعیت کرد که با واکنش‌های داخلی ، منطقه‌ای و بین المللی روبه رو شده است.

 

 

کلیدواژه