جوزا 20, 1397 08:23 Asia/Kabul
  •  اسد: حضور بریتانیا و آمریکا در سوریه تجاوز نظامی است

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز شنبه با تاکید بر اینکه غربی ها نمی توانند سرنوشت اینکشور را تعیین کنند تصریح کرد حضور بریتانیا و آمریکا در سوریه تجاوز نظامی محسوب می شود.

آمریکا و بریتانیا به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی (بدون اجازه دمشق) در سوریه حضور نظامی دارند.

حضور غیرقانونی این دو کشور در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که بر اساس گزارش های رسمی، آمریکا و بریتانیا از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی گروه های تروریستی در منطقه از جمله سوریه به شمار می روند.

به گزارش ایرنا، «بشار اسد» در گفت وگو با روزنامه بریتانیایی «میل آن ساندی» همچنین با بیان اینکه بریتانیا، آمریکا و فرانسه در سناریوی جعلی حمله شیمیایی به «دوما» دست دارند گفت این سناریو طراحی شد تا بر اساس آن تهاجم نظامی به سوریه توجیه شود.

مثلث شرارت (آمریکا - فرانسه و بریتانیا) بامداد شنبه 25 حمل 1397 یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیایی به منطقه «دوما» در غوطه شرقی (7 آوریل) بیش از 100 فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند. این جنایت وحشیانه به بهانه این حمله شیمیایی ادعایی صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه از هفته‌ها پیش از این حمله اعلام کرده بود تروریست‌ها و حامیان آن‌ها در تدارک انجام یک حمله شیمیایی یا صحنه‌سازی برای فراهم کردن شرایط اقدام نظامی خارجی در سوریه هستند.

حمله  مثلث شرارت به سوریه همزمان با آزادسازی کامل غوطه شرقی از اشغال تروریست ها صورت گرفت.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در «دوما» را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در سوریه هستند.

 

کلیدواژه