ثور 26, 1402 07:54 Asia/Kabul

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین رونمایی از اختراعات، ‌کتاب‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان دبیرستان انرژی اتمی تهران گفت: سازمان انرژی اتمی با تعریف مسایل واقعی و کاربردی برای دانش آموزان به دنبال تسهیل مسیر شکوفایی برای آنان و تقویت خودباوری است.

به گزارش رادیو دری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در مدارس انرژی اتمی فرآیندی صورت گرفته که در آن خلاقیت و نوآوری شکل می‌گیرد و به دانش آموزان فرصت پیشرفت می‌دهد.

اسلامی با اشاره به نانو الیاف محافظ در برابر اشعه، یکی از اختراعات است مدرسه، افزود این پوشش نانو مورد نیاز سازمان انرژی اتمی است و دستاوردهای این دبیرستان کاملا کاربردی است.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، امروز دشمن به دنبال القای این است که فرصت رشد برای ایرانیان در کشور وجود ندارد و به دنبال غارت سرمایه انسانی است.

اسلامی با بیان اینکه کشور ایران دارای ذخایر بی نظیر است، گفت: کشوری که بتواند چرخه علم و فناوری را تکمیل کند، می‌تواند چالش های روبرو را حل کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایران پرس گفت: سازمان انرژی اتمی ایران با تعریف مسایل واقعی و کاربردی برای دانش آموزان به دنبال تسهیل مسیر شکوفایی برای آنان و تقویت خودباوری است.

اسلامی با اشاره به کاربردی بودن اختراعات این دبیرستان گفت: شرکت های ما می‌توانند نتیجه این تحقیقات را پرورش دهند تا به تولید صنعتی برسد.

گفتنی است، دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه انرژی اتمی تهران موفق به اختراع 2 محصول شامل دستگاه هوشمند غذا دهنده به ماهی‌های پرورشی با نام «ماهور» و نیز «نانو الیاف محافظ در برابر اشعه» شده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: محصولات سازمان انرژی اتمی صادراتی است

 

کلیدواژه