میزان 03, 1402 15:17 Asia/Kabul
  • تولید برق هسته‌ای ایران تا ۲۰۴۰ به ۲۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
    تولید برق هسته‌ای ایران تا ۲۰۴۰ به ۲۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه راهبردی توسعه ملی خود مصمم است تا سال ۲۰۴۰ سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ هزار مگاوات افزایش دهد.

به گزارش رادیو دری،«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین افزود: مطالعات طرح‌ افزایش سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی ایران انجام  و برنامه ریزی و ساخت نیروگاه‌ها آغاز و به نوع مقتضی آژانس از این برنامه‌ها مطلع شده است.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم طراحی و ساخت راکتورهای تحقیقاتی، شتاب دهنده‌ها، سامانه های پروتودهی، تولید و کاربرد رادیو ایزوتوپ‌ها در زمینه‌های سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت را در دستور کار خود قرار داده و توسعه آن را ادامه خواهد داد.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه خلع سلاح هسته‌ای برای جامعه جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی زرادخانه‌های هسته‌ای نگران کننده بوده و این روند مغایر با تعهدات رسمی و پذیرفته شده دارای کشورهای سلاح هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: مایه تاسف است که پس از گذشت ۵ دهه از تصویب معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای(NPT)،ماده۶ این معاهده همچنان اجرا نمی‌شود.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبتکر طرح منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه یکبار دیگر نگرانی جدی خود را از برنامه مخفی نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی با امتناع از الحاق به معاهده NPT همچنان فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای خود را ذیل پادمان قرار نداده است و تهدیدی دائمی نسبت به صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.

«محمد اسلامی» رئیس  سازمان انرژی اتمی ایران  برای شرکت در شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته  درصدر هیاتی وارد وین شد.شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،  ۲۵ تا ۲۹ سپتامبر۲۰۲۳ / 3 تا 7 میزان در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: محصولات سازمان انرژی اتمی صادراتی است

کلیدواژه