ثور 23, 1401 10:20 Asia/Kabul
  • درخواست ۲۵۰ سازمان حقوق بشری برای مجازات رژیم صهیونیستی
    درخواست ۲۵۰ سازمان حقوق بشری برای مجازات رژیم صهیونیستی

۲۵۰ سازمان و تشکل حقوق بشری با انتشار بیانیه‌‎ای مشترک، خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل ترور خبرنگار شبکه الجزیره قطر شدند.

نظامیان صهیونیست بامداد چهارشنبه «شیرین ابوعاقله»خبرنگار شبکه الجزیره قطر را هنگام پوشش درگیری صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها در نزدیک اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن به قتل رساندند که با موج محکومیت‌های جهانی روبرو شد.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه ۲۵۰ سازمان و تشکل حقوق بشری  با شدیدترین لحن جنایت ترور «شیرین ابو عاقله» رژیم صهیونیستی محکوم شده است.

امضاء کنندگان این  بیانیه تأکید کردند، جنایت رژیم اشغالگری که شیرین ابوعاقله خبرنگارشبکه الجزیره را هدف قرار داد، یک اقدام عمدی، طراحی شده و یک ترور تمام عیار است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده ، این جنایت در نتیجه تحریک سیستماتیک روزنامه نگاران فلسطینی توسط رژیم اشغالگر به دلیل نقش حرفه‌ای آنها در افشای حقیقت و افشای جنایات آنها و نیز سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و استانداردهای دوگانه آنها به وقوع پیوست.

قرار است امروز (جمعه) مراسم تدفین شیرین ابوعقاله با حضور مردم فلسطین برگزار شود و از این روی نیروهای رژیم صهیونیستی در آماده باش قرار دارند.

ترور "ابوعاقله" نشان دهنده ترس اشغالگران از آگاهی جهانیان از واقعیت ظلم در صحنه فلسطین است

کلیدواژه