جدی 07, 1402 09:18 Asia/Kabul
  • جان باختن بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در حمله‌های اسراییل به غزه
    جان باختن بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در حمله‌های اسراییل به غزه

وزارت آموزش و پرورش غزه اعلام کرد؛ بیش از ۴ هزار دانش آموز و ۲۰۹ تن از کارکنان حوزه آموزش در حمله‌های اسراییل جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش رادیو دری، تاکنون ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر در جنگ غزه جان خود را از دست داده‌اند. این میزان معادل یک درصد از جمعیت این باریکه است و این موضوع آشکارترین دلیل در نسل کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است. کشته شدن این میزان از جمعیت غیرنظامی معادل کشته شدن ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی طی یک جنگ فرضی است.

 

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش غزه، از هفتم اکتبر تا ۲۶ دسامبر طی توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، ۴ هزار و ۳۷ دانش‌آموز و ۲۰۹ تن از کارکنان حوزه آموزش جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین طی همین بازه زمانی، ۷ هزار و ۲۵۹ دانش آموز و ۶۱۹ معلم در حملات هوایی و عملیات زمینی نیروهای صهیونیست زخمی شده‌اند.

مدارس ۳ منطقه شهر غزه، خان‌یونس و شمال غزه بیشترین آسیب‌ها را از حملات رژیم صهیونیستی دیده‌اند به طوری که ۷۴ درصد از تمامی تخریب‌ها در این مناطق رخ داده است.

وزارت آموزش و پرورش غزه و سازمان‌های مردم نهاد مستقر در این باریکه اعلام کرده‌اند، اسرائیل ۳۵۲ مدرسه را در غزه هدف حملات خود قرار داده و به صورت کلی یا جزئی تخریب کرده است. به همین دلیل اکنون آموزش بیش از ۴۰۰ هزار فلسطینی که ۵۲ درصد از آن‌ها دختر هستند تحت تأثیر قرار گرفته است.

نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در هشتاد و دومین روز از جنگ غزه ادامه دارد. به رغم تلفاتی که اشغالگران در غزه متحمل می‌شوند و با وجود هشدارهای بین‌المللی درباره افزایش تلفات غیرنظامیان، رژیم اشغالگر در حال تشدید عملیات نظامی خود در زمین و هوا است.

حماس: دستان دولت آمریکا به خون کودکان غزه آغشته است

کلیدواژه